Nowe sposoby zabezpieczania terakotowej armii
8 lutego 2013, 08:44Analiza zabezpieczeń przed szkodliwym wpływem środowiska w chińskich muzeach archeologicznych skłoniła naukowców do sformułowania ulepszonych zaleceń. Wg nich, terakotową armię oraz inne nieprzesuwalne artefakty z obiektów obejmujących duże otwarte przestrzenie należałoby chronić m.in. kurtynami powietrznymi. W ten sposób odtwarzano by prymitywne warunki, z jakich archeolodzy je wydobyli.
Nazistowski niewidzialny
8 lipca 2009, 10:37Nazistowscy inżynierowie stworzyli prototyp samolotu niewidzialnego dla radarów. Gdyby nie to, że Horten Ho 2-29 pomyślnie wykonał lot testowy dopiero przed Bożym Narodzeniem 1944 r. i później Niemcy zdążyli wyprodukować zaledwie kilka egzemplarzy, wojna mogłaby się zakończyć inaczej.
Gwiaździsta katarakta po ciosie w oko
5 kwietnia 2013, 06:27U pewnego Austriaka po uderzeniu pięścią w oko utworzyła się zaćma w kształcie gwiazdy.
Baterie z cieczą jonową
5 listopada 2009, 19:02Amerykański Departament Energii przekazał 5,13 miliona dolarów firmie Fluidic Energy, która powstała dzięki pracom naukowców z Arizona State University. Firma obiecuje wyprodukowanie baterii, które będą trzykrotnie tańsze od urządzeń litowo-jonowych, a jednocześnie będą charakteryzowały się 11-krotnie większą gęstością energetyczną.
Mikroogniwo na ślinę
4 kwietnia 2014, 06:31Mikrobiologiczne ogniwa paliwowe (ang. microbial fuel cell, MFC) na ślinę mogą wytwarzać ilość energii wystarczającą do zasilania miniaturowej elektroniki.
Nanorurki z reklamówki
12 grudnia 2009, 09:29Zamiast wyrzucać plastikowe torby możemy je przekazać do przetworzenia, a dzięki nowej technologii powstaną z nich nie kolejne plastikowe torby, ale... węglowe nanorurki. Sposób na ich produkcję został opracowany przez Vilasa Ganpata Pola z Argonne National Laboratory, któremu udało się zmienić mało wartościowe torby w drogie nanorurki.
1800 km na pojedynczym ładowaniu
10 czerwca 2014, 08:32Izraelska firma Phinergy i kanadyjski producent aluminium Alcoa połączyli siły i wyprodukowali akumulatory, dzięki którym elektryczny samochód przejechał niemal 1800 kilometrów pomiędzy poszczególnymi ładowaniami.